Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

16 augustus 2017

Hoe was ik een koe?

LEIMUIDEN – Op deze vraag kregen de bezoekers van boerderij Straathof woensdag 8 augustus een antwoord. Zij konden kijken naar de tienjarige Marit, die met spons en zeep koe Lola een verfrissend bad gaf.

Door Joep Derksen


Lola liet de wasbeurt zich goed welgevallen. Boer Aad Straathof laat weten: ,,Bij het wassen van een koe, moet je vooral op je voeten letten. Normaliter moet je je veiligheidsschoenen aan hebben, want deze koe weegt 600 kilo. De staart wordt gebruikt om vliegen te verjagen, maar Marit verjagen gaat ook wel lukken. Vandaar dat ik de staart even vasthoudt.'' Ook Marit is dolenthousiast: ,,Het is leuk om te doen. Ik heb nooit eerder een koe gewassen, maar wel paarden. Ik wil dit best wel vaker doen. Dit is bijna het leukst, wat ik ooit gedaan heb!'' Een filmpje over dit evenement is te zien op: https://www.youtube.com/watch?v=PSAOrO2zCqU&t=4s