Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 juni 2017

Deel Tweesprong mogelijk weg

KAAG EN BRAASSEM – ,,Een sluiting van De Tweesprong in totaal wil ik uitsluiten!'' Deze woorden uitte burgemeester Marina van der Velde op maandag 19 juni. Toch is het mogelijk, dat een deel van het gebouw verdwijnt, voor de komst van een integraal kindcentrum (IKC), zo bleek die avond.

Het was fractievoorzitter Ton van Velzen (LKB) die op basis van gemeentelijke documenten concludeerde, dat De Tweesprong op termijn moet sluiten. Hij citeerde een tekst, waarin stond, dat er in 2020 misschien geen groot onderhoud wordt uitgevoerd aan De Tweesprong ,,gezien de ontwikkelingen rondom het IKC''. Van Velzen stelde: ,,Als het lijkt op een varken en het knort als een varken, dan is het in 99% van de gevallen een varken. Ik lees hier uit, dat De Tweesprong gaat sluiten en dat wil ik dus niet.''


Maar Van der Velde benadrukte, dat in ieder geval niet de volledige Tweesprong gesloten wordt. Ze liet weten, dat de gemeenteraad in september gaat praten over de mogelijkheden van het realiseren van een IKC in Roelofarendsveen. ,,Een van de mogelijkheden is een locatie in de nabijheid van De Tweesprong of deels op De Tweesprong. Een sluiting van De Tweesprong in totaal wil ik uitsluiten!''