Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 september 2016

Wethouder zit bovenop lastige ontwikkelaar

OEGSTGEEST – De gemeente heeft een geheime overeenkomst gesloten met een van de bewoners in de wijk Poelgeest. Inspreker Langelaar maakte tijdens een politieke vergadering bekend, dat die geheime overeenkomst is gesloten. En fractievoorzitter Simon Vogel (LO) bevestigde, dat de politici inzage hebben gehad in die geheime afspraken.

De inspreker liet de politici vervolgens weten, dat hij en zijn wijkbewoners faliekant tegenstander zijn van de komst van nieuw vrachtverkeer door de wijk. Met het nieuws, dat er twee 'kasteeltorens' worden gebouwd, lijkt het er op dat duizenden tientonners door de straten gaan razen. Tussen het uitgaande schoolverkeer en de rollatorrijders door. En een tweede ontsluiting van de wijk, de zogeheten 'Holle Mare Route' komt er niet, juist door het door de gemeente ondertekende contract. Langelaar maakte duidelijk dat een rechtsgang zal volgen: ,,Wij hebben de messen geslepen. Kom de afspraken na, dat het bouwverkeer niet meer door de wijk gaat.''


Maar wethouder Wendelien Tönjann (VVD) maakte hier korte metten mee. ,,We hebben niet meer de mogelijkheid van de route langs de Holle Mare.'' Volgens haar kan het niet anders, dan dat de vrachtwagens door de straten van de woonwijk moeten rijden. ,,De bouwers zullen met mensen in de straat moeten staan om het verkeer te leiden, zeker als de kinderen uit school komen.'' Verder liet ze weten, dat de projectontwikkelaar niet meer mag heien om de kasteeltorens te bouwen. Die heipalen mogen namelijk niet door de straten gereden worden. In plaats daarvan moet er beton gestort worden voor de fundering van de torens. ,,Ik heb te maken met een heel lastige ontwikkelaar. We zullen hier zwaar bovenop zitten'', aldus Tönjann.