Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 september 2016

Politiek einde wethouder Veninga

Nieuwkoop > Wethouder Trudy Veninga nam donderdag 15 september officieel afscheid van de gemeenteraad. In haar laatste woorden als politicus liet ze onder meer weten: 'Graag had ik u gediend tot het einde van de periode. Dat het niet zo mag zijn is voor mijzelf een worsteling geweest. Echter, doorgaan had onherroepelijk geleid tot uitval op het werk. Dat zou hebben geleid tot vertraging en onzekerheid op de voortgang van dossiers, ook al zouden mijn collega’s hun uiterste best gedaan hebben om goed waar te nemen. In het belang van het bestuur van de gemeente, en om zelf weer gezond en fit te worden heb ik daarom het besluit genomen mij helemaal terug te trekken en ruimte te maken voor een energieke opvolger. Ik heb er vrede mee, en ga met vertrouwen een nieuwe gezonde toekomst in.' En met een paar mooie afscheidszinnen van raadsnestor Dors en de fractievoorzitters Oosterhof (CDA) en Oehlenschläger (D66) zat het wethouderschap er op voor Veninga.